Naprawa filtrów cząstek stałych FAP i DPF
Wraz z wejściem w życie normy EURO 1 producenci samochodów z silnikiem diesla musieli zacząć wprowadzać rozwiązania ograniczające emisję szkodliwych cząsteczek stałych, powstających w wyniku spalania oleju napędowego. Nasza firma oferuje profesjonalne usługi naprawy filtrów cząstek stałych FAP i DPF gwarantując ich bezproblemową eksploatację.
Co to jest FAP i DPF?
Oba urządzenia są do siebie bardzo podobne i mają za zadanie sprawić, by silnik samochodu był bardziej przyjazny dla środowiska naturalnego poprzez filtrację cząsteczek stałych spalin. Jaka jest zatem między nimi różnica? FAP to stworzony przez Peugeot’a odpowiednik filtra DPF (diesel particulate filter). We francuskim wynalazku zastosowano tak zwaną mokrą filtrację, czyli dotrysk do paliwa specjalnego płynu, którego zadaniem jest obniżenie temperatury spalania się sadzy. W teorii miało to usprawnić eksploatację silników diesla i wypalanie cząstek stałych w mieście, gdzie osiągane są temperatury zbyt niskie do pełnego przepalenia się zanieczyszczeń. Niestety, szybko okazało się, że FAP jest dużo bardziej problematyczny niż DPF, który teoretycznie powinien być w stanie wytrzymać do końca eksploatacji samochodu. Filtr FAP jest obecnie uważany przez mechaników samochodowych za jedną z najbardziej awaryjnych i problemowych części montowanych w dzisiejszych autach.
Czy można usnąć filtr cząsteczek stałych?
Modyfikowanie, a w szczególności usuwanie filtrów cząstek stałych jest niezgodne z literą prawa. Jeśli policja lub diagnosta podczas kontroli wykryje, że go wycięliśmy, to od razu zabierze nam dowód rejestracyjny pojazdu, a odzyskanie dokumentu będzie możliwe tylko, jeśli ponownie zamontujemy wyciętą część. Dodatkowo zabieg usunięcia filtra może powodować pojawianie się trudnych do usunięcia błędów w komputerze pokładowym.
Czyszczenie filtrów FAP i DPF.
Kupno nowego filtra jest bardzo drogim zabiegiem, dlatego wielu ekspertów poleca tańszą alternatywę, którą jest jego regeneracja lub naprawa. Nasza firma w zależności od stopnia zapchania filtra udrażnia go chemicznie lub wypala go w specjalnym piecu o wysokiej temperaturze, co gwarantuje jego ponowną pełną sprawność.